пятница, 5 апреля 2013 г.

конспекти уроків "Сходинки до інформатики" 2-4 клас



Тема. Поняття про операційну систему. Програма «Туристичні маршрути».3 клас
Мета: 1. Ознайомити учнів з поняттям «операційна система», дати уявлення про функції, які виконує операційна система.
2.     Закріпити знання з української мови про наголос у словах.
3.     Розширювати кругозір, просторові уявлення, вміння орієнтуватися на карті України.
4.            Розвивати практичні навички роботи на комп'ютері.
5.            Виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерного обладнання; бажання подорожувати по Україні.
Обладнання: ПК; підручник; програма «Туристичні маршрути»; цікавий квадрат.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повторення правил техніки безпеки та правил поведінки в комп'ютерному класі.
Гра «Правильно - неправильно!»
Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі. У разі невідповідності правилу діти тупають ніжками, а якщо віршовані рядки відповідають правилу - гучно плещуть у долоні, а вчитель увесь час намагається заплутати учнів, щоб вони були більш уважними і старанними.
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(тупають ніжками)
Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (плещуть у долоні)
За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(тупають ніжками)
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (плещуть у долоні)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (тупають ніжками)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (плещуть у долоні)
Голова болить моя, Потерплю годину я! (тупають ніжками)
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (плещуть у долоні)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(тупають ніжками)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (плещуть у долоні)
ПІ. Актуалізація опорних знань. 1. «Мозковий штурм»
-         Як підготувати комп'ютер до роботи?
-         Де знаходиться кнопка «Пуск»?
-         Як знайти програму «Калькулятор»?
-         Які операції можна виконувати на калькуляторі?
IV.  Повідомлення теми і завдань уроку.
- Вам знайомі слова «операційна система»?
Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що вони означають; навчимося виконувати складні обчислення на калькуляторі; ознайомимося з програмою «Туристичні маршрути».
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя.
Щоб комп'ютер став потужним інструментом, містив багато інформації, потрібне програмне забезпечення.
Операційна система — це набір спеціальних програм, які керують роботою клавіатури, миші, монітора, принтера, модему, сканера та всіх інших пристроїв комп'ютера.
Без операційної системи комп'ютер не працює. Операційна система дозволяє записувати інформацію на диск, друкувати її та багато іншого... Крім того, операційна система контролює виконання всіх інших програм.
2. Робота з підручником, (ст.8)
3. Робота з програмою «Калькулятор».
а)    Повторення простих операцій.
б)    Виконання складних обчислень, використовуючи пам'ять калькулятора,
(по групах).
в)    Ознайомлення з кнопкою очищення пам'яті «МС».
(1 група працює з комп'ютером, 2 група виконує завдання в підручнику (ст.9) «Для розумників і розумниць»).
4.      Релаксація.
Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички...
Ні зайчика, ні лисички...
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво... і направо...
Це не вправа, а забава!
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову вниз.
І на цьому - зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
5. Підготовка до роботи з програмою «Туристичні маршрути».
а) Розповідь учителя
Україна - це велика незалежна держава в Європі, зі своєю історією, народ якої протягом багатьох років боровся за свою свободу й незалежність. Україна - це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.
б) Практична робота в групах.
1.      Відкриваємо гру „Туристичні маршрути".
2.      Що ми бачимо? (карту України).
3.      Які міста є на території нашої держави?
- Сьогодні ми з вами здійснимо уявну подорож по містах України. Для цього
нам потрібно скласти туристичний маршрут.
Кожній групі потрібно створити маршрут з певним завданням, звертаючи особливу увагу на наголос у словах.
-        Послухайте історію Дмитрика і зробіть висновок про роль наголосу у словах.
Одного разу Дмитрик написав оповідання і дав його Андрійкові. Той почав
читати вголос: (ставлячи у словах неправильно наголос)
«Колись в одній далекій країні на бере'зі річки стояв великий замо'к. Його охороняли цілі полки. Воїни були мужні й хоробрі. Та їм часто завдавали турбот і муки' тубільці.
Одного разу підпливли вороги в своїх пирога'х зовсім близько. Почався бій, страшне пекло'!...»                                                                                                            
- Нічого не розумію, - перервав читання Андрійко.
-         Я такого не писав, - схопився Дмитрик. -А що думаєте ви?
- Чи ви розумієте?
-Отже, який висновок для себе ви зробили?
6. Робота з програмою «Туристичні маршрути»
I група створює маршрут по тих містах, наголос в яких падає на перший склад.
II група в цей час виконує завдання на картці. (завдання одне для всієї групи). Додаток 1.
Знайти назви міст у квадраті, виписати їх і поставити наголос.
Групи міняються місцями.
VI. Узагальнення знань учнів.
-         Що таке операційна система?
-         Через які міста України ми сьогодні будували свій маршрут?
VIІ. Підсумки уроку.
-         Чи був цікавим для вас урок?
-         Що сподобалось найбільше?
-         Де можна використати знання, які отримали на уроці?
Наприкінці уроку потрібно відзначити учнів, які добре працювали на уроці; підбадьорити тих, у кого не все виходило успішно.

Тема. Комп'ютерна мережа Інтернет. Програма «Поштовий голуб. Європа».4 клас
Мета. 1 .Закріплення знань про правила безпечної роботи з комп'ютером в інформативному класі.
2. Познайомити із способами з'єднання комп'ютерів.
3. Ознайомити з поняттями «комп'ютерна мережа», «локальна і глобальна мережа».
4. Пояснити призначення модему.
5. Розвивати пам'ять та логічне мислення.
6. Виховувати комп'ютерну грамотність у дітей.
Тип уроку. Урок пояснення нових знань.
Обладнання. ПК, «Сходинки до інформатики 3-4 клас», гра «Поштовий голуб. Європа».
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Гарно й зручно ми сідаєм,
Про комп’ютер все вивчаєм.
Нашу пам'ять ми включаєм –
Нові знання здобуваєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення правил техніки безпеки.
- Згадайте ,які правила безпечної роботи в інформаційному класі та за комп'ютером вивчили на минулому уроці?
2. Підведення підсумків роботи.
- Запис правил на дошці, доповнення їх з практичним показом.
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми познайомимося з призначенням і можливостями мережі Інтернет, видами мереж та пристроями для роботи в Інтернеті. Продовжимо допомагати поштовому голубові доставляти листи.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
- Діти, давайте уявимо, що ми маємо друзів на різних континентах нашої планети. Що потрібно для того, щоб спілкуватися з ними кожен день? (Потрібні: писати листи, телефон, комп'ютер.)
2. Робота за підручником (ст.6)
- Опрацювання статті «Комп'ютерна мережа».
3. Практична робота.
    Виконання завдань №1 і №5 робочого зошита
4. Фізкультхвилинка
Ми берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжки-пагінці
Хиляться на вітерці
Вправо, вліво. І весь сад
Нахиливсь вперед-назад.
5. Практична робота на комп’ютері.
Вчитель:
    А зараз пограємо у гру «Поштовий голуб. Європа». Перед тобою карта Європи. На ній позначено міста. Поштовий голуб тримає лист, на якому написана адреса – назва країни. Знайди на карті цю країну й допоможи голубові доставити лист за адресою. Для цього підведи вказівник до назви потрібної країни і клацни ліву кнопку миші.
Учні під керівництвом учителя працюють за комп’ютерами.
6. Фізкультхвилинка.
Вправи для очей.
7. Логічна сторінка «Для розумників і розумниць», с. 7
1.                 Кольорові прапорці.
2.                 Стільці.
8. Фізкультхвилинка.
Раз-підняти руки вгору,
Два-нагнулися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири-рівно стати,
Будем знову починати.
Нахилилися вперед, назад,
Вправо, вліво - щоб нічого е боліло.
V.      Узагальнення знань учнів.
- Молодці! Всі плідно попрацювали в поштовому центрі.
- Чи всі листи доставили адресатам?
VI.    Підсумок уроку.
-         Що сподобалось на уроці?
-         Що видалося важким?
-         Де будете застосовувати отримані знання?

VIІ.   Домашнє завдання
Підручник: ст. 6-7
Робочий зошит: Урок 2(№2-4)

Тема. Складові частини компютера. Призначення окремих блоків компютера (клавіатура, миша, монітор, системний блок, принтер). Програма “Лісова галявина” 2клас
Мета. 1. Ознайомлення учнів з складовими частинами компютера.
2. Відпрацювання практичних навичок роботи на компютері.
          3. Формування навичок роботи з мишею, зокрема знайомство з операцією “перетягни й кинь”.
4. Розвиток просторової уяви, пам’яті, логічного мислення, спостережливості.
5. Виховання культури навчальної праці при роботі з компютером.
Обладнання. Картки “Правила техніки безпеки”, роздатковий матеріал “Складові компютера”, таблиця “Ельзиків компютер”.
Хід уроку
І. Організація класу.
Ось прийшли ми знов у клас,
Де чекає компютер нас.
Правила ми пригадаєм
Щось новеньке ми пізнаєм.
Нумо сіли всі рівненько
 І працюємо дружненько.
ІІ.  Повторення правил техніки безпеки.
Правил безпеки дотримуйся, друже,
Тоді з компютером будеш у дружбі!
Робота в парах. Розкажіть, які ви знаєте правила безпечної роботи в комп’ютерному класі. (Учні користуються картками “Правила техніки безпеки”).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Гра “Мікрофон”
На минулих уроках ми з Ельзиком побували на екскурсії. Так давайте пригадаємо, де на нашій планеті використовується компютер?
2) Мозковий штурм. Що таке компютер?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на урок до нас завітали наші друзі Мудрунчик з Ельзіком.
Вони хочуть дізнатися з чого ж складається комп’ютер. То ж прочитайте тему і завдання уроку (запис на дошці).
                                     Завдання уроку:
·        Ознайомитися з складовими частинами компютера.
·        Вивчити призначення окремих блоків.
·        Вчитися працювати за компютером.
·        Навчитися «переносити» предмети за допомогою миші.
V. Вивчення нового матеріалу.
1) Робота з підручником (ст.10)
Опрацювання статті “З чого складається компютер”.
2)Відшукування абзаців тексту до певних малюнків.
3) Робота в групах. Завдання: відібрати з даних карток ті, які є складовими частинами компютера.
Фізкультхвилинка.
VІ. Практична робота.
Перша група працює з компютером. (Друга група малює його складові.)
1) Ввімкнення компютера.
2) Робота з програмою “На галявині”.
Сьогодні допоможемо гномам зібрати у лівий кошик – гриби, а у правий – ягоди. Для цього:
1.     Підведи вказівник миші до гриба або ягідки (зверніть увагу на зміну вказівника).
2.     Натисни ліву кнопку вказівним пальцем і не відпускай її.
3.     Не відпускаючи кнопку миші, пересувай мишу по килимку – перетягни грибок або ягідку  у відповідний кошик.
4.     Тепер відпусти кнопку миші – грибок або ягідка опиниться у кошику.
Клавіша “пропуск” використовується щоб розпочати програму, а також, щоб перервати гру та розпочати її спочатку.
3) Вправи для очей.
VІІ. Логічна сторінка “Для розумників і розумниць”.
1)     Робота з таблицею «Компютер Ельзика».
Чи правильно склав Ельзик компютер?
2) Робота в групах (Підручник, ст.11)
3) Встанови логічну послідовність і продовж ряд:
1, 3, 5, …, …, ….
40, 35, 30, …, …, ….
VІІІ. Підсумок уроку.
Про що нове дізналися на уроці?
Що найбільше зацікавило?




Комментариев нет:

Отправить комментарий