Календарне планування курсу
«Сходинки до інформатики» 2клас
№
|
Тема
|
Ст. підручника
|
Дата
|
1
|
Техніка безпеки при
роботі з комп’ютером і правила поведінки у комп’ютерному класі
|
4-5
|
|
2
|
Обговорення можливостей
і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Програма «Стрільці по яблуках»
|
6-7
|
|
3
|
Застосування комп’ютера
у різних сферах діяльності
|
8-9
|
|
4
|
Складові частини комп’ютера.
Призначення окремих блоків комп’ютера (клавіатура, миша, монітор, системний
блок, принтер). Програма «Лісова галявина»
|
10-11
|
|
5
|
Істинні та хибні
висловлювання. Приклади логічних умов у повсякденному житті. Програма «Мильні
бульки»
|
12-13
|
|
6
|
Розвиток логічного
мислення і просторової уяви. Програма «Розібрані малюнки»
|
14-15
|
|
7
|
Удосконалення
обчислювальних навичок та розвиток логічного мислення. Комп’ютерна підтримка
математики. Програма «Космодром»
|
16-17
|
|
8
|
Короткі відомості про
старовинні обчислювальні приклади. Програма «Космодром».
|
18-19
|
|
9
|
Знайомство з
обчислювальними приладами і прототипами ЕОМ. Програма «Слово в лабіринті»
|
20-21
|
|
10
|
З історії створення
ЕОМ. Програма «Кубики із складами»
|
22-23
|
|
11
|
Робочий стіл.
Піктограми. Основні компоненти робочого столу. Панель задач. Програма
«Розгорни серветку»
|
24-25
|
|
12
|
Робота у графічному
редакторі Paint. Робота олівцем.
|
26-27
|
|
13
|
Що таке інформація?
Робота у графічному редакторі Paint. Робота олівцем і гумкою.
|
28-29
|
|
14
|
Інформаційні процеси.
Що можна робити з інформацією? Робота у графічному редакторі Paint. Робота пензликом
|
30-31
|
|
15
|
Підсумковий урок за І
семестр
|
||
16
|
Як людина сприймає
інформацію. Робота у графічному редакторі Paint. Робота за допомогою лівої і
правої кнопки миші.
|
32-33
|
|
17
|
Знайомство із шаховими
фігурами. Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок будинку за допомогою геометричних фігур
|
34-35
|
|
18
|
Що можна робити з
інформацією. Робота у графічному редакторі Paint. Створення килимка для миші.
|
36-37
|
|
19
|
Інформаційні процеси.
Робота у графічному редакторі Paint. Малюнок «Снігове містечко» або «Снігова галявина»
|
38-39
|
|
20
|
Принтер. Друкування за
допомогою принтера.
|
40-41
|
|
21
|
Клавіатура.
Ознайомлення з розміщенням і призначенням клавіш. Програма «Кіт-риболов»
|
42-43
|
|
22
|
Ознайомлення з
клавішами «Пропуск», «Shift», «Caps lock». Програма «Кіт-риболов»
|
44-45
|
|
23
|
Ознайомлення з
клавішами «Enter» та «Esc». Програма «Кіт-риболов»
|
46-47
|
|
24
|
Ознайомлення з
клавішами-стрілочками, клавішами «Backspace», «Delete». Програма «Кіт-риболов»
|
48-49
|
|
25
|
Створення вітальної
листівки з використанням графічного редактора Paint і тексту
|
50-51
|
|
26
|
Правила дорожнього
руху. Комп’ютерна підтримка предмета «Основи здоров’я»
|
52-53
|
|
27
|
Комп’ютерна підтримка
української мови. Звуки голосні і приголосні. Програма «Незвичайний поїзд»
|
54-55
|
|
28
|
Комп’ютерна підтримка
української мови. Тверді і м’які приголосні звуки. Програма «Незвичайний
поїзд»
|
56-57
|
|
29
|
Комп’ютерна підтримка
української мови. Ненаголошені е та и. Програма «Незнайко на містку»
|
58-59
|
|
30
|
Комп’ютерна підтримка
української та англійської мови. Програма «Ведмедик-поліглот»
|
60-61
|
|
31
|
Повторення вивченого за
рік. Улюблені програми на підтримку математики
|
||
32
|
Повторення вивченого за
рік. Улюблені програми на підтримку української мови
|
||
33
|
Повторення вивченого за
рік. Робота у графічному редакторі Paint
|
||
34
|
Повторення вивченого за
рік. Робота у графічному редакторі Paint
|
4 клас (1 година на тиждень)
|
||
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
Техніка безпеки при
роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма
«Поштовий голуб. Україна»
|
|
2
|
Комп'ютерна мережа Інтернет. Програма «Поштовий голуб.
Європа».
|
|
3
|
Всесвітня павутина. Програма «Internet Explorer».
|
|
4
|
Можливості
Інтернету. Робота з програмою «Internet Explorer».
|
|
5
|
Пошук в Інтернеті. Програма «Internet Explorer».
|
|
6
|
Електронна пошта.
Надсилання та одержання листів. Програма «Internet Explorer»
|
|
7
|
Алгоритми (повторення). Робота з електронною поштою
|
|
8
|
Алгоритми. Робота з
виконавцями. Програма «Виконавець Кенгуру»
|
|
9
|
Лінійні алгоритми. Блок-схеми
лінійних алгоритмів. Програма «Виконавець Кенгуру»
|
|
10
|
Алгоритми в математиці.
Блок-схеми лінійних алгоритмів. Програма «Виконавець Восьминіжка»
|
|
11
|
Розгалуження. Блок-схеми
алгоритмів з розгалуженням. Програма «Виконавець Восьминіжка»
|
|
12
|
Алгоритми з розгалуженнями.
Програма «Виконавець Восьминіжка»
|
|
13
|
Цикли. Блок-схеми алгоритмів з
циклами. Програма «Виконавець Садівник».
|
|
14
|
Алгоритми з циклами. Програма
«Виконавець Садівник»
|
|
15
|
Істинні та хибні висловлення.
Програма «Виконавець Кенгуру».
|
|
16
|
Підсумковий урок за І семестр
|
|
17
|
Заперечення висловлень. Програма «Виконавець Кенгуру»
|
|
18
|
Складання алгоритмів з циклами
для виконавців. Логічне слідування. Програма «Виконавець Восьминіжка».
|
|
19
|
Диски і файли.
Програма «Мій комп'ютер».
|
|
20
|
Файли та папки.
Програма Word Pad.
|
|
21
|
Тест про текст та
його редагування в текстовому редакторі. Завантаження тексту з диска.
Програма «WordPad»
|
|
22
|
Повторення і нові
прийоми форматування і редагування текстів. Робота в текстовому редакторі WordPad.
|
|
23
|
Текстовий редактор WordPad. Запис документа на диск.
|
|
24
|
Введення і
форматування віршованих текстів. Текстовий редактор WordPad.
|
|
25
|
Введення і
форматування прозових текстів. Текст-переклад. Текстовий редактор WordPad.
|
|
26
|
Робота з деформованим текстом.
Копіювання і переміщення фрагментів тексту.
|
|
27
|
Музичні можливості комп'ютера.
Робота з музичним редактором.
|
|
28
|
Звуки і ноти. Робота з музичним
редактором.
|
|
29
|
Музичні інструменти. Робота з
музичним редактором.
|
|
30
|
Музичні професії. Робота з
музичним редактором.
|
|
31
|
Музичні можливості комп'ютера.
Стандартні програвачі мелодій.
|
|
32
|
Музичні можливості комп'ютера. Стандартний
програвач мелодій Windows Media.
|
|
33
|
Узагальнюючий урок. Ми не
прощаємось.
|
|
34
|
Узагальнюючий урок. Підсумковий
урок за рік. Ми не прощаємось.
|
Добрий вечір!
ОтветитьУдалитьНещодавно я з Олексієм Андрусичем , автором програмного забезпечення "Сходинки до інформатики Плюс", опублікувала розгорнуте поурочне планування за новою програмою для 2-го класу. Скачати його можна тут http://informaciaforall.blogspot.com/2013_07_15_archive.html
Про оригінальний погляд на подання теми "Комп'ютери та їх застосування" Ви можете дізнатися за посиланням http://informaciaforall.blogspot.com/2013_06_18_archive.html
З повагою, Ірина Стеценко,
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України та Міністерства освіти і науки України, автор технології «Логіки світу» для дітей від 4 до 12 років, м. Київ